TERMENI ȘI CONDIȚII DE UTILIZARE JERRY’S PIZZA
Ultima actualizare: Noiembrie 2024
Va rugăm să citiți cu atenție termenii și condițiile înainte de a utiliza acest site pentru a plasa o comandă.
DEFINIȚII ȘI TERMENI
„Canalele de comanda Jerrys Pizza” sunt compuse din: “Jerry’s Pizza Online”, “Jerry’s Pizza Call Center”, „Jerry’s Pizza Store” si orice alta modalitate prin care Clientul poate plasa Comenzi la Jerrys Pizza online sau offline, incluzând dar nefiind limitata la parteneri terți.
“Jerry’s Pizza Online” înseamnă un set de programe de calculator (software) create și deținute de Furnizor, respectiv programe de calculator concepute pentru a fi rulate pe un echipament informatic de tipul smartphone și/sau tabletă și/sau computer și prin care Clientul va putea plasa o comandă pentru achiziționarea unuia sau mai multor Produse care vor afișate în interfața programelor.
“Jerry’s Pizza Call Center” este sistemul telefonic si informatic prin care operatorii Jerrys Pizza preiau comenzile telefonice.
“Jerry’s Pizza Store” reprezinta unitatile fizice/ magazinele in care se preiau, prepara, livreaza sau
consuma produse din meniul Jerry’s Pizza.
“Furnizor” înseamnă grupul de firme din care fac parte: Romanian Franchise Systems SRL, Jerry’s Pizza Est SRL și Jerry’s Pizza Nord SRL și care activează pe piață sub numele de marcă “Jerry’s Pizza”.
“Utilizator” înseamnă orice persoană fizică care are vârsta peste 18 ani sau persoană juridică care utilizează și/sau își creează cont într-unul din „Canalele de comanda Jerry’s Pizza” și și-a dat acordul cu privire la Termeni și Condiții.
“Cumpărător” – poate fi orice persoană fizică care are vârsta peste 18 ani sau persoană juridică sau orice entitate juridică care efectuează o Comandă prin intermediul unuia dintre „Canalele de comandă Jerry’s Pizza”.
“Comandă” – inregistrare/document electronic ce intervine ca formă de comunicare între Furnizor și Cumpărător prin care Cumpărătorul transmite Furnizorului, prin intermediul “Canalelor de comanda Jerry’s Pizza” intenția sa de a achiziționa produsele și serviciile prezente în meniul curent al Furnizorului.
“Echipament Informatic” înseamnă un echipament informatic de tipul smartphone și/sau tabletă și/sau computer (pe care este instalat un sistem de operare iOS , Android sau Windows) și care poate rula corespunzător sistemul Jerry’s Pizza Online, astfel cum este el definit în acest contract.
“Produs” înseamnă un produs listat in meniul curent al Furnizorului, asa cum este disponibil in cadrul diferitelor„Canale de comanda Jerry’s Pizza”
“Contract”– reprezintă contractul la distanță încheiat între Furnizor și Cumpărător, fără prezența fizică simultană a Furnizorului și/sau a Cumpărătorului.
ACORDUL DE UTILIZARE
1. Canalele de comenzi Jerrys Pizza, inclusiv orice componentă a acestora pot fi utilizate numai
cu scopul și în conformitate cu condițiile de acces și utilizare precizate aici, care trebuie citite cu atenție înainte de utilizare.
2. Prevederile menționate în continuare, respectiv condițiile de utilizare a canalelor de comenzi Jerrys Pizza de către orice persoană, constituie contractul (denumit în continuare “Contractul”)
dintre Furnizor și orice persoană le utilizează, denumită în continuare “Utilizator” și/sau “Cumpărător”.
3. Utilizarea canalelor de comenzi Jerrys Pizza , presupune capacitatea legală necesară pentru
legarea unor raporturi contractuale, astfel că utilizarea canalelor de comenzi Jerrys Pizza constituie o declarație privind îndeplinirea următoarelor condiții (i) împlinirea vârstei de 18 ani; (îi) inexistența unor circumstanțe care afectează capacitatea legală și (iii) acceptarea deplină a prevederilor din
acest Contract. Dacă oricare dintre aceste condiții nu este îndeplinită, trebuie să încetați imediat
utilizarea.
4. Utilizarea de către orice persoană a oricăror funcționalități a canalelor de comenzi Jerrys Pizza creează, automat și fără altă formalitate, calitatea de Utilizator în sensul acestui Contract. Dacă nu sunteți de acord sau nu acceptați, fără limitări sau calificări, condițiile de utilizare vă rugăm să încetați utilizarea. Vizitarea, folosirea sau Comandarea produselor afișate implică acceptarea condițiilor de utilizare, indiferent de metoda de comandă folosită.
5. Pentru a asigura respectarea condițiilor de acces și utilizare, Utilizatorul / Cumpărătorul se obligă să verifice la momentul fiecărei accesări ultima versiune a condițiilor de utilizare a canalelor de comenzi Jerrys Pizza . Utilizarea chiar și în cazul omisiunii Utilizatorului de a analiză condițiile de utilizare, reprezintă acordul explicit al Utilizatorului de acceptare a respectivelor condiții.
6. Furnizorul nu poate fi tras la răspundere sub nici o formă pentru neplăceri cauzate de furnizarea de către utilizator a unor informații incorecte sau incomplete.
7. În cazul în care Furnizorul consideră o cerere sau o comandă ca fiind incompletă sau incorectă, poate cere detalii suplimentare Utilizatorului folosind adresa de e-mail sau numărul de
telefon de contact furnizat de acesta sau poate șterge cererea fără nici o înștiințare a Utilizatorului, daca acesta nu poate fi contactat.
8. Furnizorul își rezervă dreptul de a trimite notificări privind serviciile oferite precum și anunțuri din partea unor terți, atunci când acestea pot fi în folosul utilizatorilor.
9. Furnizorul își rezervă dreptul de a nu onora livrarea unor produse sau servicii al căror preț
este greșit și nu se încadrează în grila prețurilor companiei. În acest caz, cumpărătorul / utilizatorul /
clientul va fi contactat și va avea opțiunea de a confirma comanda la prețul corect sau de a o refuza.
10. Furnizorul își rezervă dreptul de a face modificări și actualizări ale acestor termeni și condiții, precum și ale ofertei, fără o notificare prealabilă și fără precizarea motivelor; de asemenea, își rezervă dreptul de a corecta eventualele omisiuni sau erori în afișare care pot surveni în urma unor greșeli de redactare, lipsa de acuratețe sau erori ale produselor software, fără a anunța în prealabil. Aceste erori nu obligă Furnizorul la nici o acțiune.
11. Furnizorul își rezervă dreptul de a refuza colaborarea cu utilizatorii / cumpărătorii ce manifestă un comportament și un limbaj neadecvat (agresiv, licențios etc.) sau care au debite în istoricul colaborării.
12. Furnizorul nu își asumă răspunderea, în nici o situație, pentru nici o dauna, pricinuită direct sau indirect, suferită că urmare a utilizării sau a întreruperii utilizării ori a lipsei regularității
informațiilor și serviciilor furnizate pe acest site.
13. Orice alte acorduri prealabile sunt înlocuite prin prevederile prezentelor condiții de utilizare.
SERVICIILE DISPONIBILE
14. Prin Canalele de comenzi Jerrys Pizza, Furnizorul oferă Utilizatorilor/Cumpărătorilor o interfață prin care aceștia se pot înregistra si/sau pot plasa o comandă pentru achiziționarea unuia sau mai multor Produse asa cum sunt ele afisate si/sau disponibile in cadrul canalului de comanda ales de Utilizator.
COMANDAREA PRODUSELOR
15. Cumpărarea produselor se face contra cost, în condițiile specificate în cadrul sistemului aferent canalului de comanda ales.
16. Cumpărarea produselor se poate face prin înregistrarea Utilizatorului cu datele corecte solicitate. Utilizatorul poate cumpăra produse în conformitate cu prețurile și condițiile de livrare disponibile in acel moment la nivelul sistemului, respectiv canalului ales.
17. Sistemul online, operatorii call center sau cei din magazin vor colecta datele relevante privind Utilizatorul și Comanda acestuia, respectiv numărul de telefon, adresa și/sau alte date de identificare a Utilizatorul și tipul de Produse Comandate;
18. Utilizatorul/Cumpărătorul răspunde pentru acuratețea și corectitudinea datelor personale furnizate la momentul înregistrării.
19. Furnizorul va lua toate măsurile necesare pentru prepararea și livrarea corespunzătoare a Produselor comandate și va onora comenzile primite de la Utilizator/Cumpărător în condițiile prevăzute în cadrul canalelor Jerry’s Pizza;
20. Furnizorul răspunde pentru onorarea comenzilor primite de la Cumpărător și pentru conformitatea Produselor furnizate Cumpărătorilor. Furnizorul răspunde pentru rezolvarea oricăror reclamații sau probleme sesizate de Utilizator/Cumpărător în legătură cu calitatea Produselor, cu livrarea acestora sau în legătură cu orice alte aspecte legate de prepararea, vânzarea și livrarea Produselor, după preluarea comenzii. Excepție fac situațiile în care Utilizatorul/Cumpărătorul nu a pus la dispoziția Furnizorului date de contact complete și corecte (de ex. adresă eronată sau incompletă, nume sau număr de telefon greșit )
21. Furnizorul răspunde pentru acuratețea și actualitatea informațiilor puse la dispoziție utilizatorilor, prin intermediul canalelor de comenzi Jerrys Pizza.
22. Prin efectuarea Comenzii, Cumpărătorul consimte că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumpărare, sunt corecte, complete și adevărate la data plasării Comenzii.
23. Prin efectuarea Comenzii, Cumpărătorul consimte că Furnizorul poate să îl contacteze, prin orice mijloc disponibil / agreat de Furnizor, în orice situație în care este necesară contactarea Cumpărătorului.
LIVRAREA ȘI PLATA
24. Furnizorul va lua toate măsurile necesare pentru prepararea și livrarea corespunzătoare a Produselor convenite, în baza comenzii făcute de Utilizator.
25. Plata comenzii se face de către Utilizatorcătre Furnizor, prin modalitățile puse la dispoziție de acesta din urmă.
26. Jerry’s Pizza livrează în București, Brașov, Pitești, Ploiești, Cluj, Constanța, Craiova și zonele limitrofe acestora. Detalii despre zonele de livrare pe https://www.jerryspizza.ro/magazine sau la telefon *3030.
27. Pentru livrare, valoarea minimă a produselor din coș trebuie să fie 45 lei. Comenzile online cu ridicare din magazin (pick-up) trebuie să conțină cel puțin un produs cu plată pentru a putea fi plasate. O comandă poate conține mai multe oferte. Codurile de discount nu se aplică comenzilor care conțin oferte sau discounturi. La o comandă se poate folosi un singur cod de discount.
28.Pentru comenzile cu livrare se aplică o taxă de transport de 5.99 lei la comenzile cu valoare mai mică de 110 lei din București, Ploiești și localitățile limitrofe, respectiv o taxă de transport de 3.99 lei la comenzile cu valoare mai mică de 70 lei din Brașov, Pitești, Craiova, Constanța, Cluj.
29. Pentru livrarea la adresele situate în zona de livrare cu extracost de distanță se va percepe un tarif suplimentar de transport în funcție de distantă. Detalii la numărul de telefon *3030.
30. Servicul Jerry’s @Night este disponibil doar în București. Pentru comenzile cu valoare mai mică de 70 lei livrate în intervalul de funcționare în regim Jerry’s@Night (între orele 23 și 2 noaptea) se aplică un tarif suplimentar de 9,99 lei.
31. Nu se livrează comenzi ce conțin doar băuturi și / sau deserturi. Firma își rezervă dreptul de a modifica prețurile. TVA inclus. Livratorul poate oferi rest la maxim 100 lei. Prețuri valabile începând cu martie 2025.
32. Plata se poate efectua numerar, cu cardul bancar, cardul de tichete de masa Edenred, Up, Pluxee, BT, sau cu cardul de tichete cadou, online sau la livrare. Pentru plata cu cardul la livrare, solicitați deplasarea unui POS mobil.
33. În funcție de condițiile meteo și de trafic, firma își rezerva dreptul de a limita sau suspenda temporar serviciul de livrare.
LIMITE DE ACCES ȘI UTILIZARE
34. Utilizatorul/Cumpărătorul va folosi pentru accesarea și utilizarea canalelor de comanda Jerry’s Pizza Online propriile sale echipamente, sisteme și programe (Smartphone, Tabletă, PC, conexiune internet, browser etc.). Deși Furnizorul a depus eforturi pentru asigurarea accesibilității și utilizării interfeței tehnice incluse, pentru accesarea/furnizarea prin internet (“online”) a informațiilor aferente Jerry’s Pizza Online, Furnizorul nu răspunde pentru compatibilitatea echipamentelor, sistemelor sau programelor folosite de Utilizator cu interfața tehnică inclusă în Jerry’s Pizza Online.
35. Utilizatorul nu poate copia, publica, descărca, transmite, vinde, utiliza în aplicații sau proiecte proprii sau ale unor terți, nici intermedia sau înstrăina în nici un mod materialele (texte, imagini, secvențe video sau audio etc.) publicate în Jerry’s Pizza Online, fără acordul prealabil scris al Furnizorului, exceptând cazul în care în Jerry’s Pizza Online se prevede explicit altfel.
36. În utilizarea Jerry’s Pizza Online și/sau pentru contractarea ofertelor din Jerry’s Pizza Online sunteți de acord să nu: (i) utilizați Jerry’s Pizza Online pentru a trimite junk e-mail, spam, mesaje în lanț, scheme piramidale sau orice alte mesaje nesolicitate, comerciale sau în alt mod; (îi) afișați, transmiteți, publicați, distribuiți sau difuzați materiale sau informații care sunt defăimătoare, ilegale, obscene, indecente, amenințătoare, abuzive, de hărțuire sau ilegale; (iii) afișați, transmiteți, publicați, distribuiți sau difuzați materiale sau informații care ar putea incita la discriminare, ură sau violență față de orice persoană sau un grup, pe criterii de rasă, religie, handicap, naționalitate sau în alt mod ilegal; (iv) amenințați, abuzați, perturbați sau să încălcați în orice mod drepturile legale (inclusiv drepturile la intimitate) ale altor persoane; (v) utilizați orice informații sau materiale în orice manieră care încalcă un drept de autor, brevet, marca comercială sau alt drept de proprietate ale oricărei persoane; (vi) să încărcați fișiere care conțin un virus, viermi, troieni sau date corupte care pot afecta funcționarea calculatorului sau a proprietății altuia; (vii) colectați sau stocați informații personale despre alte persoane, inclusiv adrese de e-mail; (viii) faceți reclamă sau să oferiți cumpărarea sau vinderea de bunuri sau servicii în orice scop comercial, cu excepția cazului în care mijlocul de comunicare pus la dispoziție de Site permite în mod specific astfel de comunicări și numai pentru categoria de servicii și/sau bunuri prevăzută explicit; (ix) vă prezentați că având o altă identitate în scopul de a înșela ori induce în eroare alte persoane; (x) încălcați legile sau regulamentele în vigoare; (xi) accesați/utilizați Site-ul/ofertele în orice mod care ar putea dezactiva, suprasolicita sau afecta Site-ul/contractarea ori derularea ofertelor sau care ar duce la interferență cu altă parte care utilizează și beneficiază de Site/oferte; (xii) afișați, transmiteți, publicați, distribuiți sau să difuzați materiale sau informații pe care nu aveți dreptul de a le transmite potrivit legii sau unui contract ori unei relații contractuale sau fiduciare (de mandat), cum ar fi de informații privilegiate sau informații confidențiale dezvăluite în cursul raporturilor de muncă sau al executării unui acord de confidențialitate; (xiii) alterați rezultatele de evaluare ori sistemul de evaluare a ofertanților/Utilizatorilor prin autoevaluare sau alte procedee cu efect similar, precum evaluarea pozitivă a unui ofertant cu care aveți relații de rudenie, de afiliere sau altele care presupun o decizie interesată; (xiv) încercați să obțineți acces neautorizat la oricare dintre oferte, alte conturi, sisteme de computere sau rețele conectate la Site/oferte prin hacking, spargere de parolă sau prin orice alte mijloace.
37. Orice încălcare a acestor limitări poate duce la blocarea accesului Utilizatorului/Cumpărătorului și/sau la suspendarea contului de utilizator, precum și, după caz, la sesizarea organelor în drept pentru aplicarea sancțiunilor contravenționale sau penale. Aceleași prevederi se aplică și tentativei.
ÎNREGISTRAREA UTILIZATORULUI
38. În cazul unei Comenzi Online este necesar să vă înscrieți, respectiv sa creați un cont și vi se va cere să finalizați procesul de înregistrare prin furnizarea unor informații și înregistrarea unui nume de utilizator și/sau alte informații pentru utilizarea interfeței tehnice și achiziționarea de produse. Utilizatorul este responsabil pentru corectitudinea informațiilor furnizate la înregistrare și pentru păstrarea confidențialității datelor și informațiilor inscrise in sistem sau comunicate Furnizorului pentru achiziționarea efectivă a produselor.
39. În nici un caz Furnizorul, nu vor fi răspunzătoare pentru nici un fel de pierderi directe sau indirecte aferente și pentru nici un fel de daune care ar rezulta din divulgarea de către dumneavoastră a datelor și informațiilor furnizate pentru achiziționarea efectivă a produselor.
40. Înregistrarea Utilizatorului/Cumpărătorului în vederea comandării de produse poate fi amânată sau refuzată atunci când nu sunt furnizate informațiile necesare solicitate, precum și atunci când Utilizatorul are o situație care generează un conflict de interese incompatibil cu oferta Furnizorului, cu securitatea Jerry’s Pizza Online sau cu activitatea Furnizorului și/sau a oricăreientități asociate cu acesta.
DREPTURI DE AUTOR. PROPRIETATEA INTELECTUALĂ
41. Aceste condiții de utilizare sunt protejate de legile privind dreptul de autor și nu pot fi utilizate de alte persoane sau entități de orice fel, prin modificare sau copiere, fără acordul prealabil și scris al autorului.
42. Furnizorul își păstrează toate drepturile de proprietate intelectuală cu privire la conținutul publicat/furnizat prin intermediul Jerry’s Pizza Online (texte, imagini, secvențe video sau audio etc.).
43. Scopul permis pentru utilizarea canalelor de comanda Jerry’s Pizza este obținerea de informații și accesul la serviciile oferite de Furnizor. Nu sunt permise: •copierea, multiplicarea, distribuirea, arhivarea sau păstrarea, prin orice mijloace, inclusiv electronice, magnetice sau computerizate, a materialelor și informațiilor existente pe acest website;
• încercarea de a interveni, prin orice mijloace, în conținutul acestui site sau a sistemelor online de comanda, ștergerea sau modificarea prin orice mijloace a materialelor și informațiilor publicate, sau îcercarea de a acționa în acest scop;
• încercarea de a scana, sonda sau a testa vulnerabilitatea oricărui sistem din rețeaua Furnizorului sau accesarea oricăror servere sau servicii din rețeaua acestuia și care nu sunt publice, fără autorizație explicită în scris din partea furnizorului;
• încercarea de a interveni în funcționarea serverelor de hosting prin orice mijloace, inclusiv atacarea acestora prin “flooding” sau “DOS”;
• folosirea oricăror adrese de e-mail publicate prin intermediul website-ului pentru distribuirea lor pe liste de mailing, pentru trimiterea de e-mailuri comerciale (“spamming”) sau pentru orice alt scop în afară de trimiterea de e-mailuri personale justificate, fără acordul scris al posesorilor acestor adrese;
• crearea de legături cu acest sistem on-line ale altor site-uri sau invers, fără un acord prealabil scris. În situațiile în care acest lucru se întâmplă fără acordul scris al furnizorului aceasta nu își asumă responsabilitatea pentru website-urile neafiliate.
44. Reproducerea, copierea, multiplicarea, vinderea, revinderea sau exploatarea, folosirea serviciilor sau informațiilor puse la dispoziție de furnizor prin intermediul sistemului Jerry’sPizza Online, într-un mod care violează legislația românească sau internațională în materie de drept de autor și proprietate intelectuală, implică răspunderea civilă sau penală pentru astfel de acțiuni.
45. Furnizorul își rezervă dreptul de a împiedica prin orice mijloace și de a solicita sancționarea conform legislației în vigoare a persoanelor implicate în distrugerea sau alterarea website-lui sau aplicatiilor, a conținutului, securității acestora sau încercarea de a ataca sau discredita produsele, serviciile, angajații sau clientii săi sau ai partenerilor săi. Orice eventual litigiu în legătură cu acest website este de competența instanțelor de drept din România.
NULITĂȚI
46. Dacă oricare din clauzele acestui Contract va fi declarată de o instanță competentă că invalidă, ilegală sau inaplicabilă din orice motiv, respectiva clauză (orice termen/condiție) va fi înlăturat(ă) iar restul clauzelor (termenilor și condițiilor) vor rămâne în vigoare, continuând să producă efecte, fiind obligatorii și executorii. În cazul unei astfel de nulități, clauzele, termenii și/sau condițiile anulate vor fi înlocuiți/înlocuite cu alții/altele adecvate în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data la care hotărârea judecătorească de declarare a nulității are efect juridic
LEGEA APLICABILĂ & INSTANȚA DE JUDECATĂ
47. Acest Contract va fi guvernat și interpretat în conformitate cu legile din România, iar orice dispute sau litigii dintre părți în legătura cu acesta vor fi soluționate de instanțele judecătorești competente din București, România.
PROGRAMUL DE PUNCTE DE LOIALITATE
Disponibilitate
Programul de acumulare si utilizare puncte de loialitate este disponibil exclusiv pe canalele Jerry’s Pizza Online, incepand din 13 decembrie 2023.
Beneficiari
Toti utilizatorii care isi creeaza cont pe unul din canalale de comanda “Jerry’s Pizza Online”, respectiv www.jerryspizza.ro sau aplicatia mobila disponibila in Google Play, Play Store si Huawei Gallery.
Conditii generale. Acumularea si utilizarea de puncte.
La fiecare comandă efectuata prin canalele Jerry’s Pizza Online se vor acorda puncte dupa raportul 1 leu platit = 10 puncte acumulate
Punctele se acorda doar pentru valoarea produselor din coș, după ce au fost scăzute alte reduceri/discounturi, vouchere si valoarea punctelor de loialitate folosite la plata, dupa caz.
Punctele se acorda doar pentru comenzile finalizate si achitate.
Situatia punctelor acumulate si utilizate se va regasi intr-o sectiune dedicata din Contul de utilizator online.
Punctele acumulate pot fi utilizate pentru achitarea produselor din sectiunea Loyalty, semnalizate special ca fiind disponibile pentru plata cu puncte.
In cazul anularii unei comenzi, punctele primite vor fi anulate, iar punctele eventual folosite pentru achitarea ei vor fi returnate in cont.
Punctele de loialitate nu sunt transmisibile si au o valabilitate de 180 de zile calendaristice de la data primirii lor.
Regulile si conditiile de aplicabilitate a programului de puncte de loialitate pot fi modificate fara un anunt prealabil.
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Ultima actualizare: Noiembrie 2021
Ne rezervăm dreptul de a actualiza și modifica periodic această Politică de Confidențialitate, pentru a reflecta orice modificări ale modului în care prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal sau orice modificări ale cerințelor legale. Vom afișa pe website-ul nostru ultima versiune modificată a Politicii de Confidențialitate, motiv pentru care va rugăm să verificați periodic conținutul acesteia.
Știm că prelucrarea datelor cu caracter personal este un subiect cât se poate de serios, de aceea, această procedura descrie în detaliu fiecare flux din interiorul organizației, în care sunt procesate datele cu caracter personal ale clienților, partenerilor, potențialilor clienți sau ale vizitatorilor platformelor de comanda.
Provocarea cea mai mare este aceea de a securiza aceste date împotriva prelucrărilor neautorizate, fără consimțământul persoanei vizate și numai pentru scopurile pentru care s-a obținut acordul.
Întreprindem eforturi majore pentru păstrarea în siguranță a informațiilor și a preferințelor dvs. Știm cât de important este să va simiți în siguranță atunci când sunteți în mediul online, de aceea va asigurăm de confidențialitatea datelor, având în vedere că în acest moment va aflați pe o conexiune criptată (SSL) prin care, informațiile transmise sunt criptate și sunt procesate de noi doar cu acordul dvs. Rețineți, oricând în decursul colaborării noastre, va puteți exprima opțiunea cu privire la procesarea datelor dvs. cu caracter personal.
Procesarea datelor dvs. este necesară pentru a va furniza serviciile pe care le solicitați. În acest sens, noi luăm mai multe măsuri de securitate pentru a vă proteja în mediul online. Una dintre măsurile întreprinse de noi pentru a asigura transparență și proporționalitate este aceea de elimina colectarea inutilă a unor date cu caracter personal și minimizarea datelor pe care le colectăm. De aceea, solicităm doar informațiile de care avem nevoie și le stocam pentru îmbunătățirea experienței dvs.
Furnizarea datelor personale nu implică obligativitate din partea utilizatorilor, iar aceștia pot refuza furnizarea acestor date în orice circumstanțe și pot solicita în mod gratuit ștergerea acestora din baza de date.
Pentru a face posibilă facturarea, expedierea și livrarea comenzilor plasate, trebuie că utilizatorul să fie de acord ca furnizorul să colecteze și să prelucreze datele înscrise, conform cerințelor Legii nr. 679/2016 (GDPR). Refuzul de a oferi informațiile solicitate, fac imposibilă îndeplinirea scopului, respectiv asigurareavg serviciilor furnizate.
Conform cerințelor Legii nr. 679/2016 (GDPR) pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice, furnizorul are obligația de a administra în condiții de siguranță și numai pentru scopurile specificate, datele personale furnizate. Furnizorul a implementat o serie de măsuri tehnice și organizatorice pentru prevenirea riscurilor ce pot apărea în cadrul prelucrării datelor cu caracter personal.
Aceste măsuri au rolul de a proteja informațiile la nivelul organizației împotriva incidentelor de securitate.
La nivelul organizației, s-au întreprins următoarele măsuri de securitate si organizatorice pentru reducerea riscurilor:
- Certificatul SSL – are rolul de a securiza schimbul de informații prin Internet. Acesta cripteaza informațiile, înaintea că acestea să circule prin Internet. Informațiile criptate nu pot fi decriptate decât de serverul căruia ii sunt adresate. Acest lucru garantează că informațiile trimise către un website/platforma online nu vor fi furate, interceptate, prelucrate;
- Back-up automat – setat la un interval de timp pentru garantarea informațiilor și pentru ca toți clienții să fie siguri că informațiile și preferințele furnizate de ei nu dispar și nu sunt distruse, pierdute sau incorecte în cazul unei erori a serverului;
- Filtre antivirus care previn infiltrarea conținutul malițios sau a unor viruși care pot prelucra datele în mod neautorizat sau care le pot transmite către alte entități sau persoane care nu au obținut consimțământul persoanei vizate;
- Protejarea conținutului profilului de client prin introducerea unei reguli de generare a parolei mai complexe. Se solicită clientului, la crearea contului, o parolă care să îndeplinească un criteriu de complexitate mai mare (alfanumeric + caractere speciale);
- Securizarea modulelor și a scripturilor care comunica în interiorul platformei. Se verifică în mod constant funcționarea elementelor implicate în interacțiunea client-server, server-client;
- Verificarea și optimizarea modulelor în vederea menținerii lor up-to-date pentru prevenirea vulnerabilităților. Această măsură previne identificarea vulnerabilităților la nivel global în platformele utilizate, vulnerabilități de tip 0-day ce pot intercepta schimbul de date și implicit date cu caracter personal în interacțiunile clientului cu platforma sau ale responsabilului de proces cu clientul și platforma;
- Clasificarea tipurilor de acces de către responsabilul de proces – grupuri de administrare, posibilitatea de a adaugă sau șterge anumite drepturi pe un user cu acces deplin – personalizarea accesului în funcție de necesitate;
- Accesul la sistemele de procesare a datelor în care sunt procesate datele personale este posibil doar după ce persoana autorizată a fost identificată și autentificată cu succes (de ex. cu nume de utilizator și parolă sau card cu cip/PIN), cu utilizarea măsurilor de securitate cele mai performante. În cazul lipsei autorizației, accesul este refuzat;
- Toate încercările de accesare, atât cele reușite, cât și cele respinse, sunt înregistrate (ID de utilizator, computer, adresa IP utilizată) și arhivate într-un format conform regulilor de audit.
- Combaterea riscurilor unor breșe de securitate prin luarea măsurilor de precauție din punct de vedere tehnic și organizatoric prin securizarea platformei și update-ul constant cu versiuni stabile ale acesteia;
- Evitarea diferențierii între clienți prin mecanisme ce pot profila în mod pozitiv sau negativ persoană vizată. Din acest motiv , nu solicităm date cu caracter personal orientarea sexuală, interesele sexuale, sexul , religia, apartenența la mișcări sau grupări, etc. Clienții sunt liberi să comande și să aleagă ceea ce își doresc. Prin această măsură, considerăm că respectăm integritatea persoanei și evităm orice urmă de analiză/profilare pe baza acestor criterii;
- Actualizarea politicii de confidențialitate și a Termenilor și condițiilor;
- Instruirea responsabilului de proces cu privire la riscurile procesării datelor cu caracter personal în afară platformei online.
- Din punct de vedere al prelucrării, datele cu caracter personal sunt prelucrate doar pentru scopurile pentru care s-a obținut consimțământul persoanelor vizate, inclusiv pentru scopurile paralele și pentru încheierea unui contract sau livrarea unui produs către client, cerut de acesta.Suntem un grup de firme care activează pe piață sub numele de marcă “Jerry’s Pizza” și din care la acest moment fac parte firmele: Romanian Franchise Systems SRL, Jerry’s Pizza Est SRL și Jerry’s Pizza Nord SRL.Înregistrarea unui Utilizator/Cumpărător în vederea contractării legale a produselor presupune furnizarea unor informații de bază privind persoana Utilizatorului/Cumpărător.Jerry’s Pizza va menține confidențialitatea datelor transmise de aceștia pentru înregistrare și nu le va face publice, exceptând cazurile prevăzute de lege și de acest Contract.Datele dvs. personale sunt importante pentru noi și ne angajăm să protejăm confidențialitatea și securitatea acestora. Astfel, nu vom vinde, transfera, dezvălui și nu permitem accesul la date cu caracter personal unor terți care nu au legătură directă cu activitatea noastră.
Din punct de vedere al prelucrării, datele cu caracter personal sunt prelucrate doar pentru scopurile pentru care s-a obținut consimțământul persoanelor vizate, inclusiv pentru scopurile paralele și pentru încheierea unui contract sau livrarea unui produs către client, cerut de acesta.
Suntem un grup de firme care activează pe piață sub numele de marcă “Jerry’s Pizza” și din care la acest moment fac parte firmele: Romanian Franchise Systems SRL, Jerry’s Pizza Est SRL și Jerry’s Pizza Nord SRL.
Înregistrarea unui Utilizator/Cumpărător în vederea contractării legale a produselor presupune furnizarea unor informații de bază privind persoana Utilizatorului/Cumpărător.
Jerry’s Pizza va menține confidențialitatea datelor transmise de aceștia pentru înregistrare și nu le va face publice, exceptând cazurile prevăzute de lege și de acest Contract.
Datele dvs. personale sunt importante pentru noi și ne angajăm să protejăm confidențialitatea și securitatea acestora. Astfel, nu vom vinde, transfera, dezvălui și nu permitem accesul la date cu caracter personal unor terți care nu au legătură directă cu activitatea noastră.
CE CATEGORII DE DATE CU CARACTER COLECTĂM ȘI PRELUCRĂM
Datele personale pe care le prelucrăm sunt, în principal, datele dumneavoastră de identificare, de localizare, date de contact, adresă de email, număr de telefon, date de tranzacționare bancare, în cazul plăților cu cardul sau prin OP sau alte date personale pe care le colectăm direct de la dumneavoastră atunci când deveniți clientul nostru, atunci când solicitați produsele și serviciile
noastre. În anumite cazuri, atunci când vă furnizăm o factură fiscală, prelucrăm și date precum cod numeric personal, serie și număr act identitate sau date bancare.
În general, colectăm datele dumneavoastră cu caracter personal direct de la dumneavoastră, astfel încât aveți mereu controlul asupra tipului de informație pe care ne-o oferiți. De exemplu, primim informații de la dumneavoastră astfel:
- Când plasați telefonic o Comandă prin intermediul call-centerului Jerry’s Pizza;
- Când vizitați magazinele noastre pentru a plasa o Comandă
- Când vă creați un cont în sistemul Jerry’sPizza online
De asemenea, atunci când vizitați site-ul sau folosiți aplicația mobilă, putem prelucra informații despre dispozitivele utilizate pentru accesarea acestuia și despre interacțiunea dvs. cu aceste sisteme (detalii în secțiunea “Utilizare Cookie-uri”).
PRELUCRAREA DATELOR PRIN MIJLOACE VIDEO (MONITORIZARE VIDEO)
Unitățile Jerry’s Pizza sunt dotate cu sisteme de supraveghere video. Prin intermediul sistemelor de supraveghere video, colectăm și prelucrăm înregistrări video în scopul asigurării securității persoanelor și bunurilor, pazei și protecției bunurilor, imobilelor, valorilor şi a materialelor utilizate în procesul de producție precum și pentru prevenirea și combaterea infracționalității.
Zonele supravegheate video cuprind:
- zone de acces și spații destinate publicului – intrările in incinta zonei de lucru;
- împrejurimile clădirilor pentru a proteja spațiile exterioare;
- locurile de păstrare, depozitare și manipulare a materialelor si echipamentelor;
- Nu sunt monitorizate zone în care există un nivel ridicat al așteptărilor privind viața privată, precum vestiare, toalete sau alte locații similare.
Informațiile sunt prelucrate în mod legal în conformitate cu:
- Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor și normele de aplicare ale acesteia;
- Hotărârea nr. 301 din 11 aprilie 2012 pentru aprobarea Normelor Metodologice a Legii nr.333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protecția persoanelor;
- Regulamentul UE 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal;
- Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal;
- Decizia nr.174/2018 a Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal – ANSPDCP privind lista operațiunilor pentru care este obligatorie realizarea evaluării impactului asupra protecției datelor cu caracter personal.
În măsura permisă de legislația privind protecția datelor, pentru a ne îndeplini obligațiile contractuale și legale putem transmite sau permite accesul la imaginile înregistrate unor autorități naționale sau unor furnizori de servicii.
Informațiile colectate sunt păstrate în formă electronică iar pentru protecţia acestora sunt implementate următoarele măsuri tehnice şi organizatorice:
- limitarea timpului de stocare a imaginilor conform cerințelor legale;
- acces fizic restricționat la spațiile unde se află mediile de stocare (DVR-urile) pe care se stochează imaginile înregistrate;
- limitarea accesului la imaginile care se derulează în timp real la angajaţi.
- control acces logic la înregistrări. Numai administratorul de sistem are dreptul de a acorda,modifica sau anula dreptul de acces al utilizatorilor;
- instruire privind cerințele legate de confidențialitatea datelor și acorduri deconfidențialitate;
SCOPUL ÎN CARE COLECTĂM ȘI PRELUCRĂM DATELE DVS. CU CARACTER PERSONAL
Procesarea datelor dumneavoastră se realizeaza în scopul desfășurării următoarelor activități:
- Realizarea obiectului de activitate (spre ex. Procesarea comenzilor, livrarea produselor la adresa indicată de beneficiar, etc.);
- Publicitate (Marketing): publicitate, promoții și oferte pentru produsele și serviciile noastre atunci când considerăm ca pot fi în folosul dvs.;
- Sondaje privind satisfacția clienților: contactare după achiziție, de exemplu, pe tema satisfacției față de serviciile furnizate;
- Obligații legale financiar-fiscale;
- Asigurarea securității angajaților și clienților noștri: monitorizarea video a activităților dinmagazinele noastre;
- Soluționarea cererilor și/sau reclamațiilor formulate.
- Îmbunătățirea experienței pentru utilizator prin reținerea anumitor setări sau preferințe;
Colectarea și prelucrarea datelor dvs are că scop desfășurarea activității noastre în cât mai bune condiții pentru a vă putea pune la dispoziție produse și servicii de cea mai bună calitate.
Prelucrarea datelor dumneavoastră pentru aceste scopuri este în cele mai multe cazuri necesară pentru încheierea și executarea unui contract cu dumneavoastră. De asemenea, există anumite prelucrări implicite acestor scopuri și impuse de legislația aplicabilă, inclusiv legislația fiscală și contabilă, precum și scopuri paralele activităților descrise.
Vrem să vă ținem la curent cu privire la cele mai bune oferte pentru produsele/serviciile care vă interesează. În acest sens, putem trimite mesaje prin e-mail, SMS, telefonic, mobile push, webpush etc.
Comunicările de marketing se bazează în general pe consimțământul dumneavoastră prealabil. Vă puteți retrage consimțământul ulterior în orice moment accesând contul personal sau contactându- ne conform opțiunilor din secțiunea Contact.
CINE ARE ACCES LA DATELE DUMNEAVOASTRĂ PERSONALE
Pentru derularea în bune condiții a activității noastre poate fi necesar ca datele Pentru derularea în bune condiții a activității noastre poate fi necesar că datele să fie accesate de către o serie de angajați proprii; furnizori și angajați ai acestora. Furnizorii se referă la societăți cu care avem relații contractuale pentru o serie de servicii, incluzând dar fără a se limita la: furnizori de servicii IT, furnizori servicii de telefonie, furnizori de soluții integrate pentru call-center, furnizori de soluții pentru gestionarea comenzilor, furnizori de servicii bancare și de plăți. În toate aceste cazuri descrise mai sus dezvăluirea datelor tale cu caracter personal este realizată în baza unui contract încheiat cu acești furnizori, prin care aceștia se obligă să utilizeze datele exclusiv în scopul pentru care le-au fost încredințate, să respecte obligația de confidențialitate și de asigurare a securității datelor, precum și să respecte toate prevederile legislației în vigoare cu privire la protecția datelor cu caracter personal.
De asemenea, putem dezvălui datele dumneavoastră cu caracter personal unor autorități publice (Parchet, Poliție, instanțele judecătorești și altor organe abilitate ale statului), în baza și în limitele prevederilor legale și ca urmare a unor cereri justificate, expres formulate.
În ciuda măsurilor de protecție luate pentru a proteja datele dumneavoastră cu caracter personal, vă atragem atenția că transmiterea informațiilor prin Internet, în general sau prin intermediul altor rețele publice, nu este complet sigură, existând riscul că datele să fie văzute și utilizate de către terțe părți neautorizate. Nu putem fi responsabili pentru astfel de vulnerabilități ale unor sisteme care nu sunt sub controlul nostru.
CÂT TIMP PĂSTRĂM DATELE DUMNEAVOASTRĂ CU CARACTER PERSONAL
Vom stoca datele dumneavoastră cu caracter personal cât timp aveți un cont în sistemul Jerry’sPizza online sau rămâneți în contact cu noi prin comenzi telefonice sau în magazine. Menționăm că anumite date sunt păstrate pe o perioadă conformă cu legislația aplicabilă pentru fiecare categorie de date în parte.
Puteți să ne solicitați oricând ștergerea anumitor informații și vom da curs acestor solicitări, sub rezervă păstrării anumitor informații în situațiile în care legislația aplicabilă sau interesele noastre legitime o impun, utilizând adresa de e-mail gdpr@jerryspizza.ro.
DREPTURI
Exercitarea drepturilor prevăzute de legea 679 / 2016 (GDPR) revine în totalitate operatorului care are obligația legală și de a-și desemna o persoană responsabilă de prelucrarea datelor personale în interiorul organizației. Jerry’s Pizza are un responsabil cu protecția datelor desemnat, care poate fi contactat în scris la gdpr@jerryspizza.ro pentru solicitări privind retragerea consimțământului, informații privind prelucrarea datelor cu caracter personal sau exercitarea următoarelor drepturilor conform GDPR:
- Dreptul la informare;
- Dreptul de acces;
- Dreptul la rectificare;
- Dreptul la ștergerea datelor ( „dreptul de a fi uitat”);
- Dreptul la restricționarea prelucrării;
- Dreptul la portabilitatea datelor;
- Dreptul la opoziție.
Orice solicitare transmisă în legătură cu prelucrarea datelor cu caracter personal, beneficiază de termenul de răspuns de 30 de zile cu posibilitate de prelungire atunci când există motive justificate, conform legislației in vigoare.
Aveți de asemenea dreptul de a vă retrage acordul pentru primirea unor informații și oferte promoționale. Puteți realiza acest lucru fie din secțiunea Date Personale a sistemului JerrysPizza Online fie trimițând un email la gdpr@jerryspizza.ro.
În cazul solicitării ștergerii datelor vă rugăm să aveți în vedere că este un proces ireversibil și în situația în care veți dori să apelați din nou la serviciile Jerry’s Pizza va fi din nou necesar acordul dumneavoastră pentru preluarea și prelucrarea acestor date.
Aveți dreptul să depuneți o plângere la ANSPDCP cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal – Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal; B-dul G-ral. Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sector 1, cod poștal 010336, București, România; Telefon: +40.318.059.211 sau +40.318.059.212; e-mail: anspdcp@dataprotection.ro
Dacă aveți întrebări cu privire la datele dumneavoastră personale, dacă doriți să vă exercitați drepturile sau aveți nelămuriri sau reclamații legate de modul în care gestionăm datele cu caracter personal, vă rugăm să contactați Responsabilul de Protecția Datelor la adresa
de email gdpr@jerryspizza.ro.
UTILIZARE COOKIE-URI
Această politică se referă la cookie-urile și paginile web operate de Romanian Franchise Systems srl și grupul de firme Jerry’s Pizza.
Ce sunt Cookie-urile?
Cookie-ul este un fișier de mici dimensiuni, format din litere și numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de către un web-server unui browser (ex: Chrome, Firefox, Edge) și este complet “pasiv” (nu conține programe software, viruși sau spyware și nu poate accesa informațiile de pe hard-drive-ul utilizatorului).
Despre cookies
Acest website folosește cookie-uri proprii și de la terți pentru a furniza vizitatorilor o experiență mult mai bună de navigare și servicii adaptate nevoilor și interesului fiecăruia.
Folosim două tipuri de Cookie-uri: per sesiune și fixe. Cele din urmă sunt fișiere temporare ce rămân în terminalul Utilizatorului până la terminarea sesiunii sau închiderea aplicației (browser-ului web). Fișierele fixe rămân pe terminalul Utilizatorului pe o perioadă în parametrii Cookie-ului sau până sunt șterse manual de utilizator.
În ceea ce numim “web 2.0”, “cookie”-urile joacă un rol important în facilitarea accesului și livrării multiplelor servicii de care utilizatorul se bucură pe internet, cum ar fi:
Personalizarea anumitor setări precum: limba în care este vizualizat un site, moneda în care se exprimă anumite prețuri sau tarife, păstrarea opțiunilor pentru diverse produse (măsuri, alte detalii etc) în coșul de cumpărături (și memorarea acestor opțiuni) – generându-se astfel flexibilitatea “coșului de cumpărături” (accesarea preferințelor vechi prin accesarea butonului “înainte” și”înapoi”)
Cookie-urile oferă deținătorilor de site-uri un feedback valoros asupra modului în care sunt utilizate site-urile lor de către utilizatori, astfel încât să le poată face și mai eficiente și mai accesibile pentru utilizatori.
Permit aplicațiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri să fie incluse într-un anumit site pentru a crea o experiență de navigare mai valoroasă, mai utilă și mai plăcută;
Îmbunătățesc eficiența publicității online;
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut și ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur și simplu “cookie” ) este un fișier de mici dimensiuni, format din litere și numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează Internetul.
Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome)
Un cookie este format din 2 părți: numele și conținutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existență a unui cookie este determinată tehnic, doar webserverul care a trimis cookie-ul îl poate accesa din nou în momentul în care un utilizator se întoarce pe website-ul asociat webserverului respectiv.
Cookie-urile în sine nu solicită informații cu caracter personal pentru a putea fi utilizate și, în cele mai multe cazuri, nu identifică personal utilizatorii de internet.
Unele cookie-uri sunt folosite exclusiv pentru o singură sesiune (session cookies) și nu mai sunt reținute o dată ce utilizatorul a părăsit website-ul și unele cookie-uri sunt reținute și refolosite de fiecare dată când utilizatorul revine pe acel website (‘cookie-uri permanente’). Cu toate acestea, cookie-urile pot fi șterse de un utilizator în orice moment prin intermediul setărilor browserului.
O vizită pe acest site poate plasa cookie-uri în scopuri de: Cookie-uri de performanță a site-ului
Cookie-uri de analiză a vizitatorilor
Cookie-uri pentru geo-targeting
Cookie-uri de înregistrare
Cookie-uri pentru publicitate
Cookie-uri ale furnizorilor de publicitate
Aceste cookie-uri pot proveni de la următorii terți: google.com, facebook.com, ali.
Cookie-urile reprezintă punctul central al funcționării eficiente a Internetului, ajutând la generarea unei experiențe de navigare prietenoase și adaptată preferințelor și intereselor fiecărui utilizator.
Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor pot face unele site-uri imposibil de folosit.
Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor nu înseamnă că nu veți mai primi publicitate online, ci doar că aceasta nu va mai putea ține cont de preferințele și interesele dvs, evidențiate prin comportamentul de navigare.
Cookie-urile NU sunt viruși! Ele folosesc formate plain text. Nu sunt alcătuite din bucăți de cod așa că nu pot fi executate nici nu pot auto-rula. În consecință, nu se pot duplica sau replica pe alte rețele pentru a se rula sau replica din nou.
Deoarece nu pot îndeplini aceste funcții, nu pot fi considerate viruși.
Cookie-urile pot fi totuși folosite pentru scopuri negative. Deoarece stochează informații despre preferințele și istoricul de navigare al utilizatorilor, atât pe un anumit site cât și pe mai multe alte site-uri, cookie-urile pot fi folosite ca o formă de Spyware. Multe produse anti-spyware sunt conștiente de acest fapt și în mod constant marchează cookie-urile pentru a fi șterse în cadrul procedurilor de ștergere/scanare anti-virus/anti-spyware.
Datorită flexibilității lor și a faptului că majoritatea dintre cele mai vizitate site-uri și cele mai mari folosesc cookie-uri, acestea sunt aproape inevitabile. Dezactivarea cookie-urilor nu va permite accesul utilizatorului pe site-urile cele mai răspândite și utilizate printre care Youtube, Gmail, Yahoo și altele. Iată câteva sfaturi care vă pot asigura că navigați fără griji însă cu ajutorul cookie-urilor:
Particularizați-vă setările browserului în ceea ce privește cookie-urile pentru a reflecta un nivel confortabil pentru voi al securității utilizării cookie-urilor.
Dacă nu vă deranjează cookie-urile și sunteți singura persoană care utilizează computerul, puteți seta termene lungi de expirare pentru stocarea istoricului de navigare și al datelor personale de acces.
Dacă impărțiti accesul la calculator, puteți lua în considerare setarea browserului pentru a șterge datele individuale de navigare de fiecare dată când închideți browserul. Aceasta este o variantă de a accesa site-urile care plasează cookie-uri și de a șterge orice informație de vizitare la închiderea sesiunii de navigare.
Instalați-vă și actualizați-vă constant aplicații antispyware.
Multe dintre aplicațiile de detectare și prevenire a spyware-ului includ detectarea atacurilor pe site- uri. Astfel, împiedică browserul de la a accesa website-uri care ar putea să exploateze vulnerabilitățile browserului sau să descarce software periculos. Asigurați-vă că aveți browserul mereu actualizat. Multe dintre atacurile bazate pe cookies se realizează exploatând punctele slabeale versiunilor vechi ale browserelor.
Cookie-urile sunt pretutindeni și nu pot fi evitate. Dacă doriti să vă bucurați de acces pe cele mai bune și cele mai mari site-uri de pe Internet – locale sau internaționale. Cu o înțelegere clară a modului lor de operare și a beneficiilor pe care le aduc, puteți lua măsurile necesare de securitate astfel încât să puteți naviga cu încredere pe internet.
Este posibilă setarea din browser pentru ca aceste cookie-uri să nu mai fie acceptate sau poți seta browserul să acceptecookie-uri de la un site anume. Dar, de exemplu, dacă nu ești înregistrat folosind cookie-urile, nu vei putea lăsa comentarii.
Toate browserele moderne oferă posibilitatea de a schimba setările cookie-urilor. Aceste setări se găsesc de regula în “opțiuni” sau în meniul de “preferințe” al browserului tău.
Securitate și probleme legate de confidențialitate
In general, browserele au integrate setări de confidențialitate care furnizează diferite nivele de acceptare a cookie-urilor, perioada de valabilitate și stergere automată după ce utilizatorul a vizitat un anumit site.
Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri:
Deoarece protecția identității este foarte valoroasă și reprezintă dreptul fiecărui utilizator de internet, este indicat să se verifice ce eventuale probleme pot crea cookie-urile. Pentru că prin intermediul lor se transmit în mod constant în ambele sensuri informații între browser și website, dacă un atacator sau persoană neautorizată intervine în parcursul de transmitere a datelor, informațiile conținute de cookie pot fi interceptate.
Deși foarte rar, acest lucru se poate întampla dacă browserul se conectează la server folosind o rețea necriptată (ex: o rețea WiFi nesecurizată).
Alte atacuri bazate pe cookie implică setări greșite ale cookieurilor pe servere. Dacă un website nu solicită browserului să folosească doar canale criptate, atacatorii pot folosi această vulnerabilitate pentru a păcăli browserele în a trimite informații prin intermediul canalelor nesecurizate. Atacatorii utilizează apoi informațiile în scopuri de a accesa neautorizat anumite site-uri. Este foarte important să fiți atenți în alegerea metodei celei mai potrivite de protecție a informațiilor personale.